خرید بلیط هواپیما ، بلیط چارتری ، خرید ینترنتی بلیط هواپیما ، بلیط آنلاین

بلیط تهران ، بلیط هواپیما ، پرواز داخلی ، پرواز خارجی ، بلیط ارزان ، بلیط لحظه آخری

بلیط هواپیما ، بیلیت لاین ، بلیط لاین

همراه با کودکان

 

بعضی از اتفاقات که در دنیای امروزه شاهد آن هستیم ممکنه علیرغم تلخی که دارن ما رو به سمت خلاقیت سوق بدن. همه ما در حال گذر از دوران سختی هستیم و کودکانی که همیشه عادت داشتن ساعتهائی از روز رو تو مدرسه ، پارک ، اماکن ورزشی و با دوستانشون سپری کنن الان مجبور هستن تو خونه بمونن، شاید برای اونها به اندازه ما بزرگترها این مورد قابل درک نباشه و دوست دارن بیرون برن و با دوستان خود صحبت کنن.

با این شرایطی که کرونا بوجود اورده چاره ای نداریم که زمان بیشتری رو با کودکامون سپری کنیم.

در ادامه همراه ما باشید تا نکاتی رو برای سپری کردن اوقات خوب با کودکان در خانه رو بیان کنیم.

 

 

 

کاناهای آموزشی

 

 

یکی از راه های گذروندن زمان که جنبه یادگیری هم می تونه داشته باشه تماشای کانالهای آموزشی تلویزیون هست، اما سعی کنید از تماشای کانالهای خبری که در مورد شیوع ویروس کرونا برنامه پخش می کنند در کنار کودکان خودداری کنید.

جدا از کانالهای تلویزیونی، در اینترنت نیز کانالهای خوبی برای آموزش کودکان وجود دارد که می توانید بر اساس علایق کودکتان انتخاب نمائید.

 

 

فعالیت های هنری 

 

 

بیشتر کودکان فعالیتهائی مانند نقاشی یا نواختن آلات موسیقی رو دوست دارن اما چطور می تونیم کارهای خلاقانه تری هم انجام بدبم؟
با رنگ ، شیشه ای رو رنگ کنید سپس با کمک همدیگه پاک کنید، در کودکی مهر زدن با سیب زمینی رو انجام می دادیم می تونیم دوباره این سرگرمی رو کشف کنیم.
یا اگه وسائلش رو دارین یک بوم چوبی نقاشی درست کنید. حتی اگه تو خونه رو بالشی یا رو تختی کهنه و یا پیراهن سفید به دردنخور دارین می تونید روی اونا نقاشی کنید. و یا هر چیز دیگه مثل رنگ روی گردو، برگ درختان و یا هر چیز دیگه که می تونه خلاقیت کودکانتون را بیشتر کنه.


 

انجام روزانه کارهای منزل 

 


 

می تونید کارهای روزانه را برای کودکان سرگرمی کنید و در رشد کودکان سهیم بشین، در حقیقت یادگیری کارهای ساده خانه، هرچند اندک باشد برای کودکان بسیار سودمند خواهد بود. می تونید از او بخوایین گرد و غبار کف خونه رو پاک کنه یا سینک آشپزخونه رو بشوره و یا  ظرفها رو از ماشین ظرفشوئی خالی کنه.

برای اینکه این کارها برای کودک تکراری و خسته کننده نباشه میتونید به هر کار او یک امتیاز بدین و برای رسیدن به یک امتیاز مشخص هدیه ای در نظر بگیرین که با اینکار هم کودک تفریح می کنه هم یاد می گیره که هر پاداشی در مقابل انجام دادن یه سری کارها به آدم تعلق می گیره.

 

 

اوقات سرگرم کننده در آشپزخانه

 

 

حالا که تو خونه هستیم چه چیزی می تونه سرگرم کننده تر از آشپزی برای کودکان باشه؟ شاید آشپزخونه به هم بخوره اما عیبی نداره میشه دوباره آخر آشپری با کمک کودک تمیزش کرد.

مخلوط کردن پودینگ، درست کردن کیک، کلوچه و غیره از کارهای مورد علاقه بچه هاست. هنگام درست کردن اینا اجازه بدین به شما کمک کنن و در آخر برای تزئینشون اجازه بدین کودکان این کار رو بکنن.

حتی با این کار می نونید چیزهائی رو که معمولا دوست ندارن بخورن را با کمک تزئین خوردنیهای مورد علاقشون تشویق به خوردن کنید و اشتهاشون را بیشتر کنید مثل سبزیجات، هویج ، تربچه و ...

برای اینکه بتونید تنوع و هیجان این کار رو بیشتر کنید می تونید از کانالهای آموزش پخت غذا هم استفاده کنید، اخیرا هم که پیجهای آشپزی تو اینستاگرام خیلی مد شده و طرفدار زیاد داره.

 

 

 

تمرین یوگا با کودکان

 

 

نظرتون برای حساس کردن کودکان نسبت به مسائل روزمره زندگی ، تمرینات ورزشی و تنفسی و احساس آرامش چیه ؟

می تونید با استفاده از ورزش یوگا کودکانتون رو بیشتر به آرامش دعوت کنید و حس راحتی و آرامش رو تو این روزهای سخت بهشون داده باشین.

حتما برای اینکار از اینترنت کمک بگیرین...

 

 

 

کمپینگ در خانه

 

 

این کار بیشتر برای کودکان دوره مهد کودک جذابیت خاصی داره،  تو خونه با کمک هر چیزی که مونید استفاده کنید چادر بزنید و هم خودتون و هم کودکتون رو سرگرم کنید و لذت ببرید.

حتی می تونید با این کار کودک رو تشویق کنید که ساعت خوابش رو تنظیم کنه و بهش بگین الان وقت خوابه و وقتشه بریم تو چادر یا کمپی که درست کردیم بخوابیم. 

 

 

موارد مرتبط

همراه با کودکان

همراه با کودکان

تو این روزهای کرونائی کودکان بیشتر از قبل به ما احتیاج دارند. در این مقاله سعی کردیم چندین روش وقت گذروندن با کودکان رو گردآوری کنیم...

ادامه مطلب

0 متن نظر
نوشتن نظر