شرکت هواپیمایی ماهان یکی از  اولین و بهترین شرکت های هواپیمایی ایرانی است که در سال 1371 تاسیس شده است. این ایرلاین به بسیاری از شهرهای داخلی و کلانشهرها از جمله مشهد، اهواز، شیراز، تبریز، اصفهان، و ... پرواز دارد و در مسیرهای اروپایی پروازهای ارزان قیمت برقرار کرده است .

 

راهنمای بلیط پرواز ماهان

برای خرید آنلاین بلیط ماهان ایر ، کافیست سه حرف اول شهر مبدا و سه حرف اول شهر مقصد را در قسمت جستجوی پرواز وارد کرده و تاریخ رفت و برگشت خود را وارد نمایید. سپس شما میتوانید با توجه به شرایط منتخب خود لیستی از بلیطهای چارتری ماهان ایر، بلیط های سیستمی ماهان ایر، انواع بلیطهای ارزان قیمت و بلیط های لحظه آخری  ماهان ایر را مشاهده نموده و سفر کنید .

 

دریافت آنلاین کارت پرواز ماهان

مسافران پروازهای ماهان از دو سال پیش، در برخی فرودگاههای داخلی میتوانند کارت پرواز را به صورت آنلاین دریافت کنند . فرودگاه مهرآباد ، مشهد، بند عباس، شیراز ، اهواز، زاهدان، ساری امکان دریافت کارت پرواز ماهان به صورت آنلاین را برای مسافران تامین کرده است مسافران پروازهای بین المللی نیز از سال 1396 قادرند کارت پرواز خود را از طریق وبسایت و موبایل دریافت کنند .

 

کلاس های پروازی هواپیمایی ماهان

بیزینس کلاس

کلاس پروازی بیزینس ماهان صندلی های بزرگتر از صندلی های راحتی در کلاس اکونومی دارد تا مسافران آسوده خاطر در مسیرهای پروازی سفر کنند.پذیرایی در این کلاس پروازی نیز از تعداد و تنوع بیشتری برخوردار است.

اکونومی کلاس

کلاس اکونومی هواپیمایی ماهان صندلی راحتی عادی در اختیار مسافران قرار میدهد و در طول پرواز پذیرایی به صورت رایگان انجام میشود.

پروازهای داخلی ماهان ایر

شرکت هواپیمایی ماهان در طول هفته پروازهای زیادی را به شهرهای متفاوت ایران در برنامه پروازی خود گنجانده است.

 

پروازهای چارتری ماهان ایر

 پروازهای ماهان ایر به دو صورت بلیط سیستمی ماهان و بلیط لحظه آخری ماهان عرضه میشود . قیمت بلیط هواپیمایی ماهان با توجه به کلاس پروازی ان متفاوت است .اگر قصد خرید بلیط ارزان چارتر هواپیما ماهان را دارید میتوانید به راحتی خرید خود را از سایت بلیت لاین انجام دهید.

برخی از مسیرهای چارتری ماهان ایر عبارتند از :تهران -استانبول، تهران-بانکوک،تهران -دبی، تهران -گوانجو - تهران -شانگهای، تهران- پکن ...

پروازهای خارجی ماهان ایر

 هواپیمایی ماهان علاوه بر پروازهای داخلی ، در ایام هفته به صورت مرتب پروازهایی به مقاصد خارجی نیز در برنامه پروازی خود دارد.مقاصد خارجی پروازهای ماهان برخی از شهر های اروپایی ، آسیایی و خاورمیانه را شامل میشود که میتوانید از سایت بلیت لاین خریداری نمایید.

 

بار دستی مجاز هواپیمایی ماهان

بار دستی مجاز پروازهای ماهان در پروازهای داخلی و بین المللی تفاوتی باهم ندارد بار مجاز دستی برای کابیین در کلاس پروازی اکونومی 5 کیلو و در بیزینس 7 کیلو گرم است.

 

پذیزش بار مجاز هواپیمایی ماهان

میزان بار مجاز در پروازهای داخلی و خارجی بسته به کلاس پروازی متفاوت میباشد.بار مجاز هواپیمایی ماهان در پرواز داخل برای اکونومی کلاس 20 کیلوگرم و برای بیزینس کلاس 25 کیلوگرم میباشد.بار مجاز هواپیمایی ماهان در پروازهای بین المللی برای کلاس اکونومی 30 کیلو گرم و برای کلاس بیزینس 40 کیلوگرم است .ضمنا ابعاد چمدان نیز نباید بیشتر از 158 سانتی متر باشد.

 

 

 ناوگان هوایی ماهان ایر

بوئینگ 747

ایرباس A340

ایرباس A300

ایرباس A310

BAE146-300

XYZ12