شهر زوریخ، یکی از ثروتمندترین و بافرهنگ ترین شهرهای نه فقط سوئیس است بلکه جهان نیز به حساب می آید. این شهر تنها مرکز مالی جهانی است و همچنین یکی از مهمترین نقاط اروپا در زمینه حمل و نقل و سفر می باشد. همچنین کشور سوئیس یکی از 10 کشور ثروتمند جهان نبز به حساب می آید. یکی از ویژگیهای این شهر حفظ شدن کامل مرکز تاریخی آن می باشد. سطح تفکر پیشرو و به روز مطابق با دنیای امروزه ، این شهر را به یکی از جذاب ترین و مرفه ترین شهرها در جهان برای زندگی و اقامت تبدیل کرده است. 

زوریخ دارای فرهنگی غنی می باشد چنانچه گالری هنرهای زیبای کونستهاوس که از قرون وسطی تا قرن بیستم مشغول به کار بوده است، گواهی بر این فرهنگ غنی می باشد. در موزه ملی زوریخ ، مجموعه منتخبی از نمونه های مربوط به تاریخ سوئیس ، از مصنوعات مذهبی گرفته تا سورتمه های تزئینی نگهداری می شود.

بخش بزرگی از مرکز باستانی شهر زوریخ، با کلیساهای بلند، هنوز به صورت دست نخورده باقی مانده است. با این حال شهر زوریخ با تبدیل کارخانجات قدیمی به مراکز فرهنگی و فضاهای جدید خلاقانه برای زندگی ، از روند دنیای معاصر نیز عقب نمانده است.

 

 

آب و هوای زوریخ :

شهر زوریخ با آب و هوای معتدل ، چهار فصل متمایز دارد. ماه جولای با میانگین دمای 19 درجه سانتیگراد ، گرمترین ماه در شهر زوریخ می باشد. ماه ژانویه نیز با متوسط دمای صفر درجه سانتیگراد ، سردترین ماه برای این شهر به حساب می آید. ماه آگوست با متوسط بارش 120 میلی لیتر ، مرطوب ترین ماه به حساب می آید.

 

بهترین زمان سفر به شهر زوریخ : 

اگر قصد سفر به این شهر زیبا رو دارید ماه های ژوئن و آگوست را انتخاب کنید، وقتی دمای هوا اجازه شنا کردن در دریاچه شهر زوریخ را به شما می دهد. البته هوای خوب و معتدل تابستانی شهر زوریخ باعث شده این فصل ، گرانترین زمان سفر به شهر زوریخ به حساب بیاید ، با این حال ماه های دسامبر ، ژانویه و فوریه نیز نرخ هتل ها به دلیل وجود پیست های اسکی کوه های آلپ گران است ، اما شاید از ماه مارس تا ماه می و یا بین ماه های سپتامبر و نوامبر به شهر زوریخ سفر کنید ممکن است اتاق هائی با نرخ مناسب پیدا کنید. ولی این نکته را در نظر بگیرید که در این ماه ها هوا سرد خواهد بود.

 

 

اماکن دیدنی شهر زوریخ :

شهر زوریخ با پیشینه تاریخی و فرهنگ غنی که دارد بسیاری از اماکن و جاذبه های گردشگری را دارا هست ، یکی از معروف ترین این جاذبه ها ، کلیسای فرامانستر است که توسط هنرمند نامی و مشهور : مارک شاگال ، با شیشه های رنگی تزئین شده است. 

 

از دیگر جاذبه های توریستی شهر زوریخ می توان به :

     - تپه لیندنهوف

     - کلیسای فرامانستر

     - موزه ریتبرگ

     - کلیسای سنت پیتر

     - موزه لندس

     - گروسمانسنتر

     - کونست هاوس

     - دریاچه زوریخ

     - خانه اپرای زوریخ

     - بانهوفش تراسه  اشاره کرد.

 

چنانچه قصد خرید بلیط به این شهر زیبا رو دارید می تونید از سایت بیلیت لاین با انتخاب شهر مبدا و شهر مقصد ( زوریخ ) تمامی پروازهای پیشنهادی بیلیت لاین رو مشاهده و یا با راهنمائی همکاران ما در واحد پشتیبانی خرید نمائید. 

فراموش نکنید هنگام خرید از سایت بیلیت لاین می تونید هتلهای زوریخ رو هم مشاهده و براساس سلیقه خود و همراهانتان اقدام به رزرو هتل در شهر زوریخ نمائید،  برای رزرو هتل در شهر زوریخ نیازی به پرداخت ارزی نمی باشد ، می توانید بصورت ریالی و با کارتهای بانکهای ایرانی پرداخت خود را انجام دهید.

 

مراکز خرید شهر زوریخ :

     - Hauptbahnhof

     - Sihlcity

     - Markthalle Im Viadukt

     - Einkaufszentrum Glatt

 


 

رستوران های معروف  شهر زوریخ :

     - PAVILLON

     - PARKHHUUS

     - KRONRNHALLE

     - RICO'S

     - PARKHUUS

 

 

حمل و نقل در شهر زوریخ :

سیستم حمل و نقل شهر زوریخ در بالاترین سطح استاندادهای جهانی قرار دارد ، در شهر زوریخ می توانید برای حمل و نقل از اتوبوس یا تراموای ZVV استفاده کنید. در ایستگاههای مختلف می توانید برنامه زمانبندی ، نقشه مسیر های تردد را مشاهده کنید. برای راحتی خودتان می توانید از بلیط های یک ساعته و یا کارت های روزانه استفاده کنید، با توجه به اینکه بلیط ها در اکثر مقصد ها کنترل می شود حتما پس از سوار شدن بلیط خود را تا  آخرین مسیر نگه دارید.