خرید بلیط هواپیما ، بلیط چارتری ، خرید ینترنتی بلیط هواپیما ، بلیط آنلاین

بلیط تهران ، بلیط هواپیما ، پرواز داخلی ، پرواز خارجی ، بلیط ارزان ، بلیط لحظه آخری

بلیط هواپیما ، بیلیت لاین ، بلیط لاین

انواع کلاس های پروازی

کلاس‌های پروازی هواپیما‌ عموماً به سه بخش تقسیم میشوند:

۱_ اکونومی کلاس
۲_بیزینس کلاس
۳_فرست کلاس

اکونومی کلاس:

کلاس اکونومی در یک پرواز بیشتر صندلیها را به خود اختصاص میدهد؛ قیمت بلیط آن پایین ترین نرخ بلیط هواپیما را دارد 

صندلی های کلاس اقتصادی در ردیف های کنار هم قرار دارند.غذا و نوشیدنی پرواز اکونومی معمولی است

در‌اکونومی امکانات زیادی را در اختیار مسافران قرار نمیدهند و در طول پرواز نهایتاً یک مجله یا روزنامه یا گاها اگر سفر طولانی باشد از فیلم کوتاهی برای سرگرم کردن مسافران استفاده می کنند. دراین پروازها با توجه به زمان پرواز وعده های غذایی صبحانه، ناهار، شام و میان وعده سرو میشود که معمولا یک نوع غذای مشخص در نظر گرفته میشود که از قبل بسته بندی و آماده شده و مسافران حق انتخابی در مورد غذا ندارند.

 

 

 

بیزینس کلاس:

امکانات بیزینس کلاس نسبت به اکونومی کمی بهتر است که صندلی های این کلاس پروازی بصورت مبله  و در دو ردیف جدا قرار می گیرند و اگر مسافرت شما طولانی باشد این صندلی ها تاشو هستند که زاویه های 150 یا 160 درجه را نسبت به کف هواپیما دارند. صندلی های این کلاس پرواز دارای سیستم صوتی تصویری هستند که نمایشگر آنها کمی از فرست کلاس کوچیک تر است. 

سرو غذا در کلاس بیزینس کلاس بصورت غذای گرم و دارای کترینگ متفاوت است که برخی ایرلاین در پروازهای طولانی غذاهای درون پرواز ارائه می کنند. که مسافران می توانند غذا را انتخاب کنند. و در برخی دیگر از ایرلاین ها مسافران قبل از سوار شدن امکان انتخاب غذا دارا هستند.

 

 

فرست کلاس:

فرست کلاس گرانترین صندلی های یک پرواز را دارد و قیمت آن از دیگر کلاس های پروازی بیشتر است. صندلی فرست کلاس تک نفره، مبله، اتاقک مانند و خصوصی هستند. امکانات رفاهی فرست کلاس متفاوت است و شامل تلویزیون خصوصی با ریموت کنترل، لپ تاپ، سرویس اینترنت ماهواره ای، صندلی های اتوماتیک با قابلیت تنظیم زیر پا، پشت و پشتی سر به حالت یک بالش انعطاف پذیر و سرویس بهداشتی جداگانه است در این کلاس پروازی غذای گرم سرو میشود و انتخاب نوع غذا با خود مسافر و از روی منوی غذایی است. در واقع سرویس کترینگ این کلاس پروازی متفاوت است و همچنین از کیفیت بالاتری نیز برخوردار است. از نظر پذیرایی نیز مهمانداران این کلاس پروازی با تجربه تر و توجه خاصی به مسافران دارند. هنگام سوار شدن مسافران فرست کلاس جزء آخرین مسافران هستند و انتقال آنها تا هواپیما بصورت جداگانه از سایر مسافرین انجام میشود. در ترمینال فرودگاه نیز کانتر پذیرش آنها کانتری مجزا است و برای دریافت کارت پرواز اولویت دارند. مسافران فرست کلاس نخستین مسافرانی هستند که هنگام پیاده شدن از هواپیما خارج میشوند

 

 

 

تفاوت بیزنس کلاس و فرست کلاس:

قیمت بلیط فرست کلاس گاهی تا دو برابر بیزینس کلاس قیمت دارد. اما تفاوت پرواز فرست کلاس و بیزینس کلاس (علاوه بر تفاوت در قیمت بلیط) در خدمات و امکانات رفاهی این پروازهاست.

معمولاً برای مسافرین رده فرست کلاس، غذاها و نوشیدنی‌های با کیفیت بالا نسبت به رده بیزینس کلاس سرو می‌شود- اما همیشه و در تمامی ایرلاین‌ها این چنین نیست.

حریم شخصی و حس انحصاریت دو عدد از بزرگ‌ترین فواید فرست کلاس می‌باشند. مسافرانی که بلیط هواپیما خود را در کابین بیزینس کلاس خریداری کرده‌اند، اجازه ورود به کابین فرست کلاس را نداشته و مسافرین کابین اکونومی اجازه ورود به هیچ‌کدام از کابین‌های فوق را ندارند.

موارد مرتبط

0 متن نظر
نوشتن نظر