خرید بلیط هواپیما ، بلیط چارتری ، خرید ینترنتی بلیط هواپیما ، بلیط آنلاین

بلیط تهران ، بلیط هواپیما ، پرواز داخلی ، پرواز خارجی ، بلیط ارزان ، بلیط لحظه آخری

بلیط هواپیما ، بیلیت لاین ، بلیط لاین

معرفی انجمن بین المللی یاتا

انجمن بین المللی حمل و نقل هوائی که به اختصار یاتا گفته می شود سازمانی است فرامرزی، که متشکل از شرکتهای هواپیمائی ، دفاتر خدمات مسافرت هوائی ، شرکتهای حمل بار هوائی و سایر موسسات هوانوردی در شهر هاوانا در تاریخ 19 آوریل 1945 پس از جنگ جهانی دوم تاسیس گردید تا به حل پیش آمدهائی که بر اثر گسترش سریع حمل و نقل هوائی بوجود آمده بپردازد.

 

این انجمن جایگزین اتحادیه ترافیک هوائی گردید که بعد از جنگ جهانی اول در سال 1919در شهر لاهه جهت حمل و نقل هوائی منظم بنیانگذاری گردیده بود.

 

یاتا در واقع  پارلمان  شخصیت جمعی از  شرکتهای هوائی بالغ بر 110 شرکت هوائی و نمایندگان آن ها در سازمان های بین المللی می باشد. و انجمنی است غیر دولتی و غیر سیاسی  که با هدفی معلوم و امکان عضویت دلخواه در آن البته با رعایت استانداردهای مشخص و سختگیرانه و در اموری مانند استاندارد کردن قیمت بلیط ها، بارنامه ها و ... فعالیت دارد.

 

اهداف یاتا

  • توسعه و ترغیب حمل و نقل هوائی ایمن، منظم و اقتصادی به نفع مشتریان، تشویقهای بازرگانی هوائی و مطالعه مسائل مربوط به صنعت حمل و نقل هوائی.
  • ایجاد تعاملات همکاری فی مابین شرکتهای هوائی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم وظیفه حمل و نقل بین المللی هوائی می باشند.
  • همکاری با سازمان هواپیمائی کشوری بین المللی (ایکائو) و سایر سازمان های بین المللی.

 

کمیته های یاتا

کمیته مالی - کمیته فنی - کمیته حقوقی - کمیته ترافیک - کمیته پزشکی 

 

 

  • مرکز اصلی یاتا در مونترال کانادا و مرکز کمیته مالی یاتا نیز در شهر ژنو سوئیس می باشد.

شرکت خدمات مسافرت هوائی آرش پرواز مالک سایت بیلیت لاین نیز با توجه به رعایت و اجرای استانداردهای لازم و اخذ گواهینامه ها و گذراندن دوره های مربوطه موفق به اخذ عضویت یاتا در سال 2017 گردید.

موارد مرتبط

0 متن نظر
نوشتن نظر